راهنمای خرید ساعت هوشمند

Smart Watch Buying Guide:

در مقاله راهنمای خرید ساعت هوشمند به این نکات توجه کنین: استفاده از ابزارهای مختلف تکنولوژی و مدرن با بیشترین میزان کارایی و همچنین کمترین حجم ممکنه، نهایت آرزوی هر انسانی در این کره خاکی است که به جرات می توان گفت یکی از اصلی ترین این ابرازهای فوق پیشرفته در جهان کنونی ما ساعت هوشمند و یا مچ بند هوشمند قلمداد می شود و دسته کم در حال حاضر نمرکز ۵ کمپانی بزرگ دنیا؛ یعنی اپل، الجی، سامسونگ، شیائومی و سونی که اتفاقا نخستین غول صنعتی وارد شده به تولید ساعت های هوشمند است نیز بر روی تولید و طراحی هر چه به روزتر این قبیل گجت های پرتابل گذاشته شده است.

پیش از شروع بهتر است به چند نکته مهم اشاره کنیم:

  • دقت داشته باشید که به دنبال خرید چه نوع ساعت هوشمندی هستید؟ ساعت هایی که از صفحات بزرگ و رنگی برخوردار هستند، معمولا زودتر از سایر مدل های دیگر شارژشان تمام می شود و شما بایستی بطور میانگین هر یک روز در میان باتری آن را شارژ نمایید
  • اگر به موضوعات سلامتی اهمیت می‌دهید، حتما ساعت هوشمندی انتخاب کنید که به سنسور ضربان قلب و GPS مجهز شده باشد.
  • آیا محصول انتخابی با گوشی شما سازگار است یا خیر؟ سیستم‌عامل‌های ابتدایی برخی از این ساعت‌ها و دست‌بندها نیازهای شما را برآورده می‌کنند یا خیر؟
  • هنگام خرید ساعت هوشمند حتما بررسی کنید بند آن به راحتی بسته شود و قفل ساعت نیز عجیب و غریب نباشد. همچنین حواس‌تان باشد که در صورت بروز هرگونه مشکلی، بتوانید به راحتی بند آن را پیدا کنید.
  •  فراموش نکنید که قیمت هر چیزی بسته به امکانات و جنس متریالی است که در ساخت آن به کار رفته است و به همین خاطر پیشنهاد می کنیم قبل از اقدام به خرید یک ساعت و یا مچ بند هوشمند ابتدا کمی در خصوص نوع نیازها و انتظاراتی که از این قبیل گجت های هوشمند و همیشه همراه دارید، فکر کنید!

راهنمای خرید ساعت هوشمند

قابلیت های ساعات هوشمند:

تقریبا تمام ساعت‌های هوشمندی که در بازار موجود هستند از نمایشگرهای LCD یا AMOLED رنگی بهره می‌برند که امکان تماشای تصاویر، اپلیکیشن‌ها و دیگر محتوا را به صورت شفاف، زنده و روشن در اختیار شما قرار می‌دهند. البته نتیجه این موضوع کم شدن میزان شارژدهی باتری دستگاه است ولی کمپانی‌های سازنده تلاش کرده‌اند با بهینه‌سازی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری کارایی دستگاه خود را بهبود بخشند.

یکی از قابلیت‌های مهم ساعت هوشمند امکان اتصال به موبایل و تبلت است. ساعت‌های هوشمند در واقع یک دستگاه دیجیتالی کوچک بر روی مچ دست شما است که قابلیت‌های مختلفی مانند امکان مکالمه، دریافت پیام‌های متنی و صوتی، ضبط صدا از طریق ساعت را برایتان امکان‌پذیر می‌کند.

اکثر ساعت‌های هوشمند تنها از چند حسگر که بیشتر به کار چنین دستگاه‌هایی می‌خورد کمک گرفته‌اند. سنسورهایی همچون شتاب‌سنج، شمارنده ضربان قلب، قطب‌نما و ژیروسکوپ جزو سنسورهایی هستند که در بیشتر اسمارت‌واچ‌ها پیدا می‌شوند.

سیستم عامل:

دومین بخش مهم در مورد ساعت‌های هوشمند، سیستم‌عامل آنها و به دنبال آن برند ساعت می‌باشد. امروزه سه سیستم‌عامل تایزن، اندروید ور و واچ OS سه سیستم‌عامل پر کاربرد در دنیای ساعت‌های هوشمند هستند. دو سیستم‌عامل تایزن و WatchOS به ترتیب سیستم‌عامل‌های اختصاصی سامسونگ و اپل بوده و سایر ساعت‌های هوشمند اغلب از سیستم‌عامل گوگل استفاده می‌کنند. مقایسه این سه سیستم‌عامل شاید کار چندان منطقی نباشد. زیرا امکانات و سرعت بار گذاری هر سه سیستم‌عامل تقریبا یکی بوده و تنها این سخت‌افزار آنها می‌باشد که می‌تواند به عنوان برگ برنده هر ساعت هوشمند ایفای نقش کند.

برخی از ویژگی ها:

ساعت‌های هوشمند تاحدودی تعامل شما با گوشی را دستخوش تغییر می‌کنند؛ برای مثال آگاهی از اعلان‌ها بسیار ساده‌تر می‌شود. ساعت‌های هوشمند و دستبندهای سلامتی در بسیاری از ویژگی‌ها مشترک هستند اما به بیان ساده باید گفت دستبندهای سلامتی در اکثر مواقع اطلاعات ورزشی و شارژدهی بیشتری دارند و قیمت آن‌ها مناسب‌تر است؛ در طرف مقابل ساعت‌های هوشمند مدرن‌تر و زیباتر هستند و در نقش موثر‌تری در بهبود تعامل شما با گوشی دارند. در خرید این محصولات باید به محدودیت‌های استفاده از برخی ویژ‌گی‌ها مانند NFC و قابلیت LTE در کشورمان نیز توجه داشت.

یادتان باشد که علاوه بر این که بند ساعت باید راحت روی مچ دست شما بسته شود، باید به اندازه کافی سوراخ نیز داشته باشد. از خرید ساعت‌های هوشمندی که برای باز و بسته کردن بند آنها باید انرژی زیادی صرف کنید، منصرف شوید. البته بیشتر ساعت‌های جدید چنین مشکلی ندارند و از بندهای استاندارد برخوردار هستند.

در حال حاضر میزان عرضه‌ ساعت هوشمند با صفحه گرد روز به روز بیشتر می‌شود تا کاربران بتوانند از ساعت‌هایی مشابه ساعت‌های هوشمند قدیمی لذت ببرند. البته مدل‌های جدید باریک‌تر و کوچکتر شده‌اند.

ساعت‌سازان قدیمی و کهنه‌کار نیز به میدان رقابت ساعت‌های هوشمند مبتنی بر Android Wear پیوسته‌اند و تلاش کرده‌اند با ترکیب سبک طراحی یک ساعت آنالوگ با قابلیت‌های یک ساعت هوشمند مبتنی بر سیستم عامل گوگل، محصولی جذاب روانه بازار کنند.

راهنمای خرید ساعت هوشمندامکان مکالمه:

برخی از ساعت های هوشمند مکالمه دار آتازتک از تماس های صوتی دو طرفه پشتیبانی می کنند و باعث می شوند کاربران بدون نیاز به گوشی به راحتی بتوانند به مکالمات خود بپردازند. از این قابلیت تا کنون استقبال بسیاری شده است زیرا این قابلیت احتمال دزدیده شدن گوشی در حین مکالمه را از بین می برد. برخی از ساعت های هوشمند از طریق اتصال به بلوتوث و اپلیکیشن این امکان مکالمه را به کاربران ارائه می دهند و بعضی دیگر از ساعت های هوشمند سیم مکالمه دار کارت خور می باشند که با نصب سیم کارت روی ساعت می توانند تماس صوتی دو طرفه داشته باشند. هم چنین بعضی از گجت ها فقط دارای قابلیت قبول کردن و یا رد کردن تماس هستند و به تنهایی قابلیت مکالمه ندارند و مکالمه از طریق گوشی انجام می گیرد.

این ساعت ها با داشتن قابلیت های بسیاری اعم از مکالمه، ورزش، برنامه های سلامت و … توانسته توجه بسیاری از افراد در هر رده سنی را به خود جلب کند. با داشتن برنامه های سلامت افرادی که به سلامتی خود اهمیت می دهند می توانند در هر لحظه از روز فشار خون، اکسیژن خون، ضربان قلب و … را به راحتی بدون نیاز به تجهیزات پزشکی بسنجند.

برای دیدن همه ساعت های هوشمند آتازتک اینجا کلیک کنید.