کسب و کار اینترنتی، تغییر جدید در سبک خرید مردم
کسب و کار اینترنتی، تغییر جدید در سبک خرید مردم

:Internet business, a new change in people’s shopping style

کسب و کار اینترنتی، تغییر جدید در سبک خرید مردم

با شیوع کووید ۱۹ و عدم دسترسی مردم به بازار، افراد به سمت خریدهای اینترنتی سوق یافتند تا بتوانند نیازهای ضروری خود را رفع کنند؛ اما شاید برای برخی دور از ذهن بود که این ویروس می‌تواند از طریق مرسوله‌های پستی نیز، افراد را مبتلا کند، از این رو تمام کارمنان اداره پست، تمام پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند.

یک کارشناس تجارت الکترونیک با اشاره به تغییر سبک زندگی مردم در ایام شیوع کرونا و توسعه فرهنگ استفاده از اینترنت، گفت: سبک خرید مردم نیز تغییر پیدا کرده است و دیگر خرید به شیوه سنتی مانند سال‌های گذشته از سوی برخی از خانواده‌ها دنبال نمی‌شود.

فاطمه فرجزاده افزود: امروزه برخی از مردم ترجیح می‌دهند که به صورت اینترنتی و آنلاین خریدهای خود را به دلیل راحتی و آسان بودن، انجام دهند، به گونه‌ای که در این دوران شیوع کرونا که برخی از مردم در خانه هستند، عادت کردند در فروشگاه‌های اینترنتی چرخ بزنند و با مقایسه قیمت‌ها و اجناس فروشگاه‌های اینترنتی مختلف، جنس مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنند. در صورت امکان مراجعه حضوری به فروشگاه مواد غذایی یا سایر فروشگاه های لوازم ضروری خانگی را محدود کنید. به طور کلی، هرچه ارتباط نزدیکتر با دیگران داشته باشید و هر چه این تعامل بیشتر باشد، خطر گسترش COVID-19 بیشتر است.

خلاصه آنچه باید در محل کار برای مقابله با  ویروس کرونا باید انجام دهید:

محل کار خود را در وضعیت تمیز و بهداشتی نگه دارید،

دستهای‌تان را مرتب و کامل بشویید و بقیه را نیز به این کار تشویق کنید،

قبل از هر سفر کاری، حتما به توصیه‌های کشوری سفربه آن منطقه توجه کنید،

به کسانی که بیمار هستند توصیه کنید که در منزل بمانند.

به فکر این باشید كه خریدهای اینترنتی خود را افزایش دهند.

آیا یک بیماری همه گیر می تواند کوتاه مدت بر توسعه تجارت الکترونیکی تأثیر بگذارد؟

در حالی که به خوبی درک شده است که، با توسعه تجارت الکترونیکی، چین به عنوان یکی از پیشتازان خرده فروشی آنلاین با بیشترین رشد جمعیت آنلاین در جهان شناخته شده است، اما در مورد اینکه چگونه شوک خارجی ممکن است بر خرید آنلاین افراد تأثیر بگذارد اطلاعات کمی در دست است. با AtaZtec همراه ما باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم.

یک نظرسنجی آنلاین، همراه با داده های سطح شهر، این مقاله تأثیر COVID-19 در رفتار خرید آنلاین مواد غذایی مصرف کنندگان را در کوتاه مدت بررسی کرده و مشخص شده است که با ویروس COVID-19 احتمال خرید آنلاین مواد غذایی توسط مصرف کنندگان افزایش می یابد. علی رغم برخی محدودیت ها، این مقاله دارای پیامدهای سیاستی برای چین و سایر کشورهایی است که تحت تأثیر اپیدمی COVID-19 قرار گرفته اند.

به طور مثال ،(1) حمایت و مقررات دولت بر اطمینان از ایمنی مواد غذایی فروخته شده در اینترنت، (2) محافظت از شرکت مخابراتی در برابر آلودگی(3) حمایت مالی از افراد فقیر برای دستیابی به اینترنت. (4)زندگی در شهرهای کوچک علاوه بر این، چگونگی کمک به افرادی که با تلفن های هوشمند یا اینترنت آشنا نیستند، نیز شایسته توجه بیشتر دولت و مردم است.

Online Shop

پیام های بحرانی کووید 19

  • اقدامات محدودكننده باعث ترغیب بیشتر مصرف كنندگان در اینترنت، تغییر خواسته های آنها و تشدید تعصبات رفتاری شده است. اکنون بسیاری از مصرف کنندگان اصلی از نظر مالی و روانی آسیب پذیر هستند و آسیب پذیری موجود، برای افراد مسن یا مصرف کنندگان کم درآمد، شدت یافته است.
  • گزارشات در مورد اقدامات غیرمنصفانه، گمراه کننده و متقلبانه تجاری بصورت آنلاین افزایش می یابد و باعث کلاهبرداری های مالی می شود و علاوه بر این ادعاهای دروغین درمان یا پیشگیری از ویروس کرونا، افزایش قیمت کالاهای اساسی و تبلیغ محصولات غیر ایمن نیز افزایش پیدا کرده است.

دولت ها باید تعادل بین محافظت از سلامت و ایمنی مصرف کنندگان، تقویت اعتماد مصرف کننده و رسیدگی به چالش های پیش روی مشاغل و کارگران راایجاد کنند. این امر برخی دولت ها را به سمت پیگیری سریع رویه ها و معافیت از قوانین مصرف کننده سوق داده است. افزایش همکاری بین المللی و بین بخشی بین سازمانهای دولتی، مشاغل و جامعه مدنی برای حمایت از مصرف کنندگان مهم است. اشتراک اطلاعات بیش از هر زمان دیگری ارزشمند شده است، به ویژه برای آژانس هایی که منابع محدودی دارند.

چه عاملی باعث افزایش استفاده از اینترنت شده است:

دستورات بهداشت عمومی بسیاری را مجبور به ماندن در خانه کرده و منجر به افزایش استفاده از اینترنت شده است. اقدامات حبس گونه های سنتی، تجارت را محدود كرده و باعث انتقال مشاغل به آنلاین شده است. در حالی که برخی با حفظ اعتماد مصرف کننده و محافظت از کارمندان با موفقیت این کار را انجام داده اند، بسیاری دیگر نتوانسته اند این کار را انجام دهند، درنتیجه درمواردی مصرف کننده کاهش یافته است. علاوه بر این، بسته شدن مرزها، محدودیت های سفر و اقدامات فاصله اجتماعی، تقاضای مصرف کننده برای خدماتی مانند محل اقامت، مسافرت و رویدادهای گسترده را کاهش داده است، در حالی که تقاضا برای سایر محصولات سر به فلک کشیده است و افزایش کار از راه دور منجر به کمبود چاپگر و کاغذ شده است.

کسب و کار اینترنتی، تغییر جدید در سبک خرید مردم

افزایش تقاضای خدمات آنلاین:

تقاضای روزافزون مصرف کننده، همراه با فاصله اجتماعی و افزایش پروتکل های بهداشتی ، شبکه های مهم توزیع تجارت الکترونیکی را نیز تحت فشار قرار داده و منجر به تأخیر یا عدم تحویل کالا شده است. تغییر الزامات مربوط به حمل کالاهای غیرضروری در برخی کشورها منجر به ایجاد اختلالات بیشتر شده است.

از آنجا که تقاضا برای خدمات آنلاین و دسترسی به خدمات ارتباطی افزایش یافته است، خدمات پهن باند مطمئن و مقرون به صرفه، بسیار مهم شده اند. برخی از اپراتورهای ارتباطی از زمان شروع بحران تا 60 درصد افزایش در ترافیک اینترنت را تجربه کرده اند. اگرچه بسیاری از این اپراتورها و ارائه دهندگان محتوا توانسته اند با افزایش بازدید مقابله کنند، اما برخی از ارائه دهندگان محتوا مانند Netflix و YouTube کیفیت پخش جریانی را کاهش داده اند.

تاثیر دولت ها و مشاغل:

دولت ها و مشاغل برای اطمینان از دسترسی مقرون به صرفه به خدمات پهن باند با کیفیت اقداماتی انجام داده اند. به عنوان مثال اپراتورهای ارتباطی در ژاپن، مصرف کنندگان زیر 25 سال را برای کاهش بار مالی خود از برخی هزینه ها معاف کرده اند. در انگلستان، دولت و اپراتورهای ارتباطی توافق کردند خدمات اینترنت را برای مصرف کنندگان آسیب پذیر مقرون به صرفه نگه دارند. و در ایالات متحده، اپراتورهای اصلی ارتباطات، با هماهنگی کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده، متعهد شده اند که از دسترسی مداوم به خدمات خود برای مدت 60 روز اطمینان حاصل کنند و هزینه های دیررس برای مصرف کنندگان که نمی توانند قبض های خود را در طول دوره پرداخت کنند، معاف می کنند.

با این وجود این بحران شکاف دیجیتالی بین مصرف کننده هایی که به اینترنت و سواد دیجیتالی دسترسی دارند و آنهایی که دسترسی ندارند عمیق تر شده است. این تقسیم به ویژه بین کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه، مناطق شهری و روستایی، فقیر و افراد مسن و افراد معلول که خرید محصولات آنلاین برای آنها جا افتاده نبود، مشهوداست. در صورت عدم رسیدگی، این مسائل منجر به افزایش نابرابری خواهد شد.

internet-business-a-new-change-in-peoples-shopping-style
اقدامات تجاری ناعادلانه، گمراه کننده و متقلبانه در حال افزایش است:

همانطور که COVID-19 در سراسر جهان تکثیر شده است، کلاهبرداری آنلاین نیز به دنبال استفاده از بحران است. در ایالات متحده، بیش از 22000 شکایت مصرف کننده در مورد کلاهبرداری COVID-19 بین ژانویه 2020 و اواسط آوریل 2020 به کمیسیون تجارت فدرال (FTC) گزارش شده است که بیش از 22 میلیون دلار زیان مصرف کننده داشته است. برخی از کلاهبرداری های فیشینگ، بدافزار و سرقت هویت، مصرف کنندگان را فریب داده است تا به بهانه های دروغین داده های خود را به اشتراک بگذارند، COVID-19 گزارش ها همچنین نشان می دهد که وام دهندگان غیرقانونی تلاش های خود را برای سوءاستفاده از مصرف کنندگان آسیب پذیر افزایش می دهند.

به عنوان مثال، در انگلستان، تیم وام دهی پول غیرقانونی انگلیس در مورد وام های پرداخت COVID-19 هشدار داده است، در حالی که آژانس خدمات مالی ژاپن و آژانس پلیس ملی تحقیقات مشترکی را درباره وام دهندگان غیرقانونی با هدف قرار دادن مصرف کنندگان آسیب پذیر در شبکه های اجتماعی آغاز کرده اند. در 20 مارس 2020، مقامات حمایت از مصرف کننده کشورهای عضو اتحادیه اروپا (شبکه همکاری برای حمایت از مصرف کننده) موضع مشترکی درباره بیشترین گزارش های کلاهبرداری و اقدامات ناعادلانه در این زمینه از بحران صادر کردند که متعاقباً کمیسیون اروپا با سیستم عامل های کلیدی آنلاین بحث و تبادل نظر کرد.

افزایش قیمت:

افزایش قیمت مسئله دیگری برای مصرف کنندگان است، زیرا برخی از مشاغل با افزایش تصاعدی قیمت های خود سعی در به حداکثر رساندن سود ناشی از افزایش تقاضا برای کالاهای اساسی مانند ماسک های صورت و ضد عفونی کننده دست یا کالاهای اساسی مواد غذایی یا چاپگرها دارند. سازمان ضد انحصاری ایتالیا در حال بررسی چندین سیستم عامل آنلاین در رابطه با مواد ضدعفونی کننده دست و ماسک های صورت است که توسط فروشندگان شخص ثالث از طریق سیستم عامل به فروش می رسد، در حالی که مقامات فرانسه حکمی را برای وضع سقف قیمت خرده فروشی مواد ضدعفونی کننده دست صادر کردند.

نقش مشاغل در حفظ اعتماد مصرف کننده:

از آنجایی که اقدامات حبس سازی موجب جابجایی مصرف کنندگان به صورت آنلاین شده و برخی از بازرگانان به دنبال استفاده از آسیب پذیری آنها هستند، بسیاری از مشاغل به اهمیت تقویت اعتماد بی توجه اند. در ماه مارس، یک نظرسنجی از مصرف کنندگان آمریکایی نشان داد که 52٪ از بزرگسالان خرید شرکت هایی را محافظت می کنند که به طور عمومی از مشتریان و کارکنان در برابر خطرات COVID-19 محافظت می کنند.

برخی از مشاغل در پاسخ به COVID-19 سیاست های مصرف کننده را تغییر داده اند (به عنوان مثال ارائه حمل و نقل رایگان، تمدید بازه های زمانی برای بازگشت ذهن یا چشم پوشی از هزینه های لغو) و گزینه هایی مانند تحویل بدون تماس یا خدمات تحویل کالا را برجسته می کنند.با توجه به سهم بزرگی از تجارت الکترونیکی كه آنها از آن برخوردار هستند، بازارهای آنلاین می توانند در تقویت اعتماد مصرف كننده در بحران و ارتقا رفتار مسئولانه فروشندگان شخص ثالث در سیستم عامل های خود نقش داشته باشند.

برخی می گویند که آنها به طور فعال سایت های خود را برای کلاهبرداری، قیمت گذاری بیش از حد و ادعاهای بهداشتی گمراه کننده، حذف لیست ها و یا تعلیق حساب ها تحت نظارت قرار می دهند، و همچنین خواستار حمایت بیشتر از مقامات برای شناسایی تاجران سرکش هستند. به عنوان مثال، در اتحادیه اروپا، برخی کانال هایی ایجاد کرده اند تا محتوای غیرقانونی را برای مقامات کشورهای عضو پرچم گذاری کنند.

کسب و کار اینترنتیتوصیه های اصلی:

مصرف کنندگان را در مورد کلاهبرداری های COVID-19، از جمله نحوه گزارش دهی و جلوگیری از اطلاعات غلط، آموزش دهید. با مشاغل آنلاین در مورد کلاهبرداری و رفتارهای گمراه کننده گفتگو برقرار کرده و تا آنجا که ممکن است، اطلاعات را برای کمک به شناسایی تاجران سرکش به اشتراک بگذارید. تقویت همکاری بین آژانس های دارای مجوز مربوط به حمایت از مصرف کننده، به عنوان مثال از طریق کارگزاران بین آژانس.

یک فرصت بی نظیر برای رشد، در جهانی پس از9COVID-1:

چرا سیاستگذاران سوئیس باید از فرصت تجارت الکترونیکی استفاده کنند ولی ما از این فرصت بی بهره بمانیم؟ COVID-19 استثنایی برای مشاغل جهانی چالش برانگیز بوده و نقش ویژه ای را به منصه ظهور رسانده است.

تجارت الکترونیکی می تواند در این بحران نقش زیادی را ایفا کند. در دنیای پس از COVID-19، رشد بی نظیر مشاغل تجارت الکترونیکی، به اعتقاد ما، چارچوب های خرده فروشی ملی و مبانی تجارت بین المللی را مختل می کند و این به نوبه خود فرصتهای منحصر به فردی برای رشد در داخل و خارج از کشور فراهم می کند. می توانیم با هم کار کنیم و از این فرصت بدست آمده استفاده کنیم تا تجارت خود را دوباره ایجاد کنیم. روشی که واقعاً برای همه مفید است.

کسب و کار اینترنتی، تغییر جدید در سبک خرید مردم